1. Pojedynki dzielimy na oficjalne i nieoficjalne.
1.1. Jeżeli nie jest wyraźnie zaznaczone, w trakcie pojedynków oficjalnych obowiązują te same zasady ci pojedynki nieoficjalne.
2. Pojedynki oficjalne to takie, które toczą się w ramach klubów pojedynków. Pozostałe są pojedynkami nieoficjalnymi.
3. Wynik może zależeć od:
a) mistrza gry, jeżeli jest to pojedynek zaplanowany w ramach eventu, jeżeli ma wpływ na fabułę lub jest to wątek masowy;
b) graczy, którzy prywatnie dojdą do porozumienia i ustalą, który z nich wygra (w przypadku pojedynków oficjalnych wszyscy gracze przed rozpoczęciem pojedynku mają obowiązek wysłać wiadomość z wynikiem);
c) kości, jeżeli porozumienie jest niemożliwe. Wówczas każdy gracz rzuca jedną kością i jej wynik mnoży przez liczbę punktów z zaklęć i publikuje pod pierwszym postem. W kolejnym poście od wyniku przeciwnika odejmuje punkty z uzdrowicielstwa. Wygrywa ten, którego wynik w drugim poście jest mniejszy.
4. Niezależenie od rodzaju pojedynku, czarodzieje mogą używać jedynie zaklęć ze
spisu.
4.1. Jeżeli czarodziej potrafi używać magii niewerbalnej, nie musi wymawiać inkantacji.
4.2. Jeżeli zaklęcie nie znajduje się w
spisie, warto wymyślić formułę i krótki opis, a potem poprosić o [url=dodanie]dodanie[/url].
4.3. Należy pamiętać, aby używać zaklęć odpowiadających naszemu poziomowi albo nauczonych na dodatkowych lekcjach.
5. Dopuszczalna jest teleportacja na terenie miejsca pojedynku. Traktowana jest jako unik
5.1. Teleportacja poza temat uznawana jest za ucieczkę i skutkuje przegraną w pojedynku.
5.2. Na terenie Hogwartu i Uniwersytetu Magicznego teleportacja jest niemożliwa. Tak samo w tematach, które zawierają podobną informację.
6. Używanie zaklęć niewybaczalny i czarnomagicznych jest surowo zabronione.
6.1. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy druga osoba zgadza się na zabicie postaci.
6.2. Zasada ta nie obowiązuje byłych śmierciożerców, przestępców ani członków czarnomagicznych stowarzyszeń.
7. Zabijanie przeciwnika bez jego wcześniejszej zgody jest niedopuszczalne.
8. Administracja zastrzega sobie prawo do ingerencji w pojedynek i zmiany jego wyniku.